Avtaleforhold
Denne avtalen beskriver kundeforholdet mellom Autogear AS (Leverandøren) og den som bestiller tjenesten (Kunden). Avtalen er gyldig fra den er akseptert av kunden og løper så lenge kundeforholdet varer, inkludert eventuelle opphold. Kundeforholdet starter ved opprettelse av abonnement knyttet til Autogear elektronisk kjørebok.
Leverandøren forbeholder seg retten til å endre produktet/tjenesten uten direkte varsel til Kunden. Oppdatert informasjon vil imidlertid til enhver tid være tilgjengelig på Leverandørens nettsider. Det er kundens ansvar å holde seg kjent med leverandørens gjeldende betingelser.
Ingen binding
Vi har ingen bindingstid og opererer ikke med avtaleperiode. Abonnementet kan når som helst sies opp og stoppes da ved utgangen av betalt abonnementsperiode.
Fornyelse
Abonnementet fornyes automatisk ved avtalte betalingsperiode.
Betalingsperiode
Kunden forhåndsbetaler for hver betalingsperiode, normalt for 12 måneder av gangen. Avvik fra denne kan avtales, med en betalingsperiode på 3 eller 6 måneder. Det sendes faktura før hver fornyelse.
Oppsigelse og retur av hardware (GPS-enhet)
Oppsigelse kan når som helst gjøres av Kunden selv på selskapets nettside (www.autogear.no) eller ved å kontakte oss pr epost eller telefon. Abonnementet stoppes da ved utgangen av betalt abonnementsperiode. Det er Kundens eget ansvar å følge med på sitt abonnement. Kunden vil ha tilgang til tjenesten inntil abonnementsperiodens utløp. Informasjon om mine abonnement finnes ved å logge seg inn på www.autogear.no.
Dersom GPS-enheten ikke er kjøpt av Kunden men mottatt som gratis lån i abonnementsperioden, må GPS-enheten leveres tilbake senest 14 dager etter endt abonnementsperiode.
Dersom enheten ikke leveres tilbake vil kunden bli fakturert NOK 2399,- for å dekke verdien av den tapte enheten. Kunden er økonomisk ansvarlig for enheten inntil den er returnert og mottatt av selskapet. Vi anbefaler derfor returforsendelse med sporing. Returforsendelse dekkes av kunden selv.
Automatisk oppsigelse
Dersom kunden ikke betaler utsendt faktura og ikke har meldt fra om oppsigelse så vil abonnementet automatisk sies opp 60 dager etter forfallsfristen på fakturaen. Abonnementet og tilgang til tjenesten vil da avsluttes ved utløpet av avtaleperioden som fremkommer av utsendt faktura. Fullstendig inaktivitet fra kundens side vil med andre ord betraktes som et ønske om å avslutte kundeforholdet ved utløp av inneværende fakturaperiode.
Priser og avgifter
Kunden betaler priser og avgifter i henhold til avtale. Abonnementsprisen vil kunne justeres i henhold til konsumprisindeksen. Justeringen kan skje tidligst 12 måneder etter at avtalen er inngått og etterskuddsvis maksimalt for 5 år av gangen. Informasjon om andre prisøkninger vil offentliggjøres på selskapets nettsider og sendes på epost til alle kunder senest 30 dager før de trer i kraft.
Mislighold
Utelatt betaling på forfallstidspunktet på tilsendt faktura anses som mislighold. Betalingsfrist er angitt på fakturaen. Inkassoloven og lov om renter ved forsinket betaling vil bli lagt til grunn ved oppfølging av mislighold. Det sendes ut betalingspåminnelse og kravet oversendes inkasso ved manglende betaling. Ved mislighold vil kundens tilgang til tjenesten bli stengt for videre bruk inntil betaling er mottatt.
Lagring av kundedata
Leverandøren lagrer all kundedata i 12 måneder fra utløpet av avtaletiden. Det kan foreligge administrasjonsgebyr for å åpne en stengt konto.
SIM-kort (dataforbindelse til GPS-enhet)
SIM-kortet leveres ferdig installert i Autogear sin hardware, og bruk i Europa er inkludert i abonnementsprisen. SIM-kortet skal kun brukes i Autogears produkter og skal ikke fjernes fra enheten under noen omstendigheter. Leverandøren forbeholder retten til å stenge tjenesten ved misbruk, og viderefakturere eventuelle påløpte kostnader i forbindelse med misbruk av SIM.
Adresseendring
Det er kundens ansvar å sørge for at alle personalia som firmanavn, adresse og telefonnummer til enhver tid er oppdatert på Kundens profil på www.autogear.no.
Personopplysninger
Vi behandler alle våre kunders personopplysninger konfidensielt i henhold til personopplysningsloven. Vi lagrer og bruker disse opplysningene for at vi skal ivareta og administrere kundeforholdet herunder informere om produkter, tjenester og andre ytelser fra Leverandøren.
Andre selskap som er eid av Leverandøren samt nære samarbeidspartnere vil også kunne bruke opplysningene som grunnlag for å kontakte deg om produkter og tjenester i Norge. Kontaktformen omhandler enhver kommunikasjonsform overfor deg, herunder post, telefon, elektronisk kommunikasjon (SMS og epost osv.) for å informere om eller markedsføre vårt og andres produkttilbud.
Utlevering av opplysninger til utenforstående kan ikke skje uten ditt skriftlige samtykke, med mindre utleveringen er pålagt med hjemmel i lov eller er ledd i betalingsinnkreving, forsikringskrav, regnskapsbehandling, samt i nevnte tilfeller. Reservasjoner rettes til Kundeservice. Du har rett til innsyn i hvilke opplysninger som er registrert om deg, og kan kreve å få disse rettet, jf. personopplysningsloven §§18, 27 og 28.
Ansvar
Leverandøren fraskriver seg ethvert ansvar for feil, mangler eller tilgjengelighet på hardware, software, gateway, telecom-tjenester, karttjeneste og web/sky-applikasjoner, og direkte og indirekte skader eller økonomisk tap, som følge av eventuelle feil og mangler. Det er kundens ansvar å sette seg inn i produktets egenskaper og tilhørende offentlige lovverk og regler.
Samtykke til innsyn under forutsetning av konfidensialitet
Kunden gir, under forutsetning om konfidensialitet i behandling av data, sin tillatelse til at Autogear vil kunne logge seg inn på kundens konto for å analysere, og feilsøke innstillinger og kjøreruter.
Tvister
Denne avtalen er underlagt norsk rett.
Kommentarer
0 kommentarer
Logg på hvis du vil legge inn en kommentar.