Her finner du svar på vanlig utfordringer du kan møte på i Autogear Driver, samt hva du kan gjøre for å løse det.
Får melding av epost eller passord er feil
Kommer det opp en melding om at epost eller passord er feil, trykk på Glemt passord for å få lenke tilsendt for å tilbakestille. Om du ikke mottar den i din innboks, sjekk spamfilter og søppelpost.
Har den ikke kommet frem? Ta kontakt med support så ser på saken sammen med deg.
1.
2.
Biometrien feilet
Om Biometrien feiler vil du få muligheten til å taste inn PIN-koden du satt når du aktiverte biometrien.
Husker ikke pin koden
Trykk på Glemt kode? Da blir du sendt tilbake til innloggingsvinduet, logg inn med brukernavn og passord. Når du gjør det vil du få mulighet til å opprette ny PIN-kode.
To-faktor autentisering/Google-Authenicator
Har du ikke Google Authenicator kan laste den ned i din telefon sin appstore.
Det er også mulig å benytte den "lokale" tofaktor-appen på iPhone.
Ønsker du deaktivere to-faktor autentisering i appen, kan du tilbakestille passord på kontoen. Da vil den ved neste innlogging spørre om å aktivere to-faktor autentisering. Trykk Hopp over om du ikke ønsker å aktivere den på nytt.
Vi anbefaler for datasikkerhet å ha to-faktura autentisering aktivert for å hindre innbrudd.
Hvorfor ser jeg ikke bilen under Live Tracker
Om du ikke ser bilen din i Live Tracker kan det være noen årsaker til dette.
1. Har du er en enhet som er kompatibel med Live Tracker?
Har du en 4G enhet skal Live Tracker fungere. Alle som ble kunde etter mai 2024 har 4G enhet.
Har du en eldre 2G enhet, altså ble kunde før mai 2024 og ikke har oppgradert til 4G, kan det være årsaken til at du ikke ser din bil i Live Tracker.
Er du usikker på hvilken enhet du har i dag? Ønsker du å oppgradere til en 4G enhet? Ta kontakt kontakt med Support så kan vi hjelpe deg med dette.
2. En annen årsak kan være at du ikke har tilgang til abonnementet. Om du han en bruker på en konto med flere abonnementer må du ha fått tildelt tilgang til abonnementet for å kunne se bilen i Live Tracker.
Ta kontakt med administrator av kjørebøkene eller daglig leder for å avklare dette.
Er du Kontoeier eller admin mangler tilgang til noen abonnementer, ta kontakt med Support så ser på det sammen.
3. Bilen kommer opp på Live Tracker, men har en rød hengelås på linjen.
Det betyr at du har tilgang til abonnementet, men personvern nivået til sjåføren gjør at du ikke har tilgang til å se bilen i sanntid i Live Tracker.
Opplever du fortsatt problemer med Autogear Driver appen, ta kontakt med oss her
Kommentarer
0 kommentarer
Logg på hvis du vil legge inn en kommentar.