Her finner du svar på vanlig utfordringer du kan møte på i Autogear Driver, samt hva du kan gjøre for å løse det.
Får du melding om at e-post eller passord er feil?
Hvis du får en melding om at e-post eller passord er feil, trykk på "Glemt passord" for å få tilsendt en lenke til tilbakestilling.
- Hvis du ikke finner e-posten i innboksen din, sjekk spamfilter og søppelpost.
- Har du fortsatt ikke mottatt den? Ta kontakt med Support, så hjelper vi deg!
1.
2.
Biometrien feilet
Hvis biometrien feiler, kan du taste inn PIN-koden du opprettet da du aktiverte biometrien.
To-faktor autentisering/Google-Authenicator
Har du ikke Google Authenicator kan laste den ned i din telefon sin appstore.
Det er også mulig å benytte den "lokale" tofaktor-appen på iPhone.
Ønsker du å deaktivere to-faktor-autentisering i appen?
Du kan tilbakestille passordet på kontoen din for å deaktivere to-faktor-autentisering. Ved neste innlogging blir du spurt om du vil aktivere to-faktor på nytt. Hvis du ikke ønsker dette, kan du trykke "Hopp over".
For økt datasikkerhet anbefaler vi å ha to-faktor-autentisering aktivert for å beskytte kontoen mot uautorisert tilgang.
Hvorfor ser jeg ikke bilen i Live Tracker
Hvis du ikke ser bilen din i Live Tracker, kan det skyldes én av følgende årsaker:
1. Har du en enhet som er kompatibel med Live Tracker?
For at Live Tracker skal fungere, må du ha en 4G-enhet
- Alle kunder som ble onboardet etter mai 2024 har en 4G-enhet.
- Hvis du ble kunde før mai 2024 og fortsatt har en 2G-enhet, vil du ikke kunne bruke Live Tracker.
Er du usikker på hvilken enhet du har, eller ønsker du å oppgradere til en 4G-enhet? Ta kontakt med Support, så hjelper vi deg!
2. Har du tilgang til kjøretøyet (abonnementet)?
Hvis du har en bruker på en konto med flere abonnementer, må du være tildelt tilgang til abonnementet for å kunne se bilen i Live Tracker.
- Ta kontakt med administrator for kjørebøkene eller daglig leder for å få tilgang.
- Hvis du er kontoeier eller administrator, men mangler tilgang til noen abonnementer, kan du kontakte Support for hjelp.
3. Ser du bilen, men med en rød hengelås?
Dersom bilen vises i Live Tracker, men har en rød hengelås, betyr det at du har tilgang til abonnementet, men at sjåførens personverninnstillinger forhindrer deg fra å se bilen i sanntid.
Opplever du fortsatt problemer med Autogear Driver appen, ta kontakt med oss her
Kommentarer
0 kommentarer
Logg på hvis du vil legge inn en kommentar.